Chì ghjè u novu coronavirus?
A malatia di Coronavirus 2019 (COVID-19) hè definita cum'è una malatia causata da un novu coronavirus avà chjamatu sindromu respiratoriu acutu severu coronavirus 2 (SARS-CoV-2; anticamente chjamatu 2019-nCoV), chì hè stata prima identificata in mezzu di un focu di casi di malatie respiratorie. in a cità di Wuhan, a pruvincia di Hubei, in Cina. Hè statu inizialmente informatu à l'OMS u 31 di dicembre di u 2019. U 30 di ghjennaghju di u 2020, l'OMS hà dichjaratu u focu COVID-19 una emergenza sanitaria globale. L'11 di marzu di u 2020, l'OMS hà dichjaratu u COVID-19 una pandemia glubale, a so prima designazione dapoi chì l'influenza H1N1 era una pandemia in u 2009.
A malatia causata da SARS-CoV-2 hè stata recentemente chjamata COVID-19 da l'OMS, u novu acronimu derivatu da "coronavirus disease 2019".

Cumu prutegge u novu coronavirus?

1. Lavà e mani spessu.
2. Evite u cuntattu strettu.
3. Purtate una maschera protettiva quandu ci sò altre persone intornu.
4. Copre i tossi è i starnuti.
5. Pulite è disinfettate.
Chì prublema pò risolve a nostra maschera protettiva per u novu coronavirus?
1. Reduce è prevene a nova infezione da coronavirus.
Perchè una di e rotte di trasmissione di u novu coronavirus hè a trasmissione di gocce, a maschera ùn pò micca solu impedisce u cuntattu cù u trasportatore di virus per spruzzà a goccia, riduce u voluminu di goccia è a velocità di spruzzamentu, ma ancu bluccà u nucleu di goccia chì cuntene u virus, impediscendu à u portatore. da inalazione.
2. Impedisce a trasmissioni di gocce respiratorii
trasmissioni droplet a distanza ùn hè micca assai longu, di solitu micca più cà 2 meters.Droplets più grande di 5 microns di diamitru si stalla prestu.S'elli sò troppu vicini l'un à l'altru, e gocce cascanu nantu à a mucosa di l'altri per via di a tosse, di parlà è di altri cumpurtamenti, risultatu in infezzione.Dunque, hè necessariu di mantene una certa distanza suciale.
3. infizzione cuntattu
se e mani sò accidentalmente contaminate da u virus, strofinate l'ochji pò causà infezzione, cusì porta una maschera è lavate e mani spessu, chì hè ancu assai utile per riduce a trasmissione è riduce u risicu di infezzione persunale.
Nutatu:
- Ùn toccu micca e maschere chì sò state aduprate da altri perchè ponu infettà incruciate.
- E maschere usate ùn deve esse piazzate casualmente.Se si mette direttamente in sacchetti, sacchetti di vestiti è altri posti, l'infezzione pò cuntinuà.

Cumu portà una maschera protettiva è à chì deve esse attentu?


